80% kupujących i 51% nadających wybiera tego samego dostawcę. Dlaczego tak się dzieje i co wpływa na to, że firma InPost odnotowuje coraz większe wzrosty, a konkurencja ma gorsze wyniki? Sprawdziliśmy i jak się okazuje, najtańsza paczka oraz zastosowanie rozwiązań internetowych ma jeszcze większą rolę, niż mogłoby się wydawać.
1. Jakiego dostawcy szukają klienci?
2. Wygoda, czyli mobilność
Jakiego dostawcy szukają klienci?
Czy zawsze chodzi o cenę? W przypadku kurierów bez wątpienia każdy z nas chciałby skorzystać z jak najtańszej paczki. Jednak nie jest to jedyny warunek, który konsument i sprzedający bierze pod uwagę. Liczy się także wygoda i prosta obsługa.
Nikogo już nie bawi jeżdżenie do punktów nadania paczek do specjalnych punktów, które niekiedy znajdują się na obrzeżach miasta. O wiele prościej, kiedy nasza paczka może zostać wysłana dosłownie zza rogu. I w tym miejscu wkracza jedna z największych zalet InPostu – powszechność. Paczkomaty są umieszczone na każdym osiedlu w mieście, niejednokrotnie nawet w kilku miejscach. Dzięki temu bez trudu możemy odnaleźć pobliski paczkomat, w którym jest wolna skrytka.
Ułatwiona jest także forma nadania, która przebiega w formie internetowej. W tym celu wystarczy wygenerować i opłacić etykietę. Kiedy już ją utrzymamy, naklejamy na przesyłkę i umieszczamy w paczkomacie. I to wszystko. Nie bez powodu mówi się o tym, że jest najtańsza paczka na rynku, ponieważ jej koszt zaczyna się już od 11,99 złotych.
Wygoda, czyli mobilność
Każdy z nas na pewno przeżył nieprzyjemną historię z kurierem. Sprawy tej nie ułatwia nieintuicyjna strona internetowa oraz wykorzystane rozwiązania mobilne. Dlatego też tak ważne jest, aby wybrany dostawca zapewniał nam zarówno minimum formalności, jak i nowoczesne udogodnienia.
Prosta w obsłudze aplikacja mobilna? Nie ma problemu! Bezkontaktowa dostawa również w weekendy? Koniecznie. Klienci poszukują firmy, która spełnia ich potrzeby, a najlepiej, jeśli myśli o nich jako pierwsza i wprowadza potrzebne innowacje.
Dzisiaj każdy jest bez telefonu jak bez ręki. Dlatego InPost zrewolucjonizowało rynek przesyłek, gdzie do odbioru potrzeba wyłącznie numer telefonu i kod paczki. Z tego powodu aż 80% internautów wybiera tę formę przesyłki. Łatwy i szybki odbiór paczki jest plusem zarówno dla nadającego, jak i dla odbierającego.
Kim zatem jest najtańszy kurier? Badania wykazały, że cenimy sobie zarówno cenę, jak i wygodę. Dlatego też tylko firmy, które idą z duchem czasu i wdrażają innowacje, są niekwestionowanym liderem na rynku. Cena w połączeniu z jakością to najwyższy wyznacznik firm takich jak InPost.